بیژنی:

مردم تنها به درج عنوان زیبایی روی تابلوی پزشکان اکتفا نکنند  

رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران، گفت: افراد قبل از انجام عمل زیبایی‌ باید از صلاحیت پزشک خود اطمینان کامل کسب کنند.

مردم تنها به درج عنوان زیبایی روی تابلوی پزشکان اکتفا نکنند به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی بیژنی رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران در کنگره سالانه‌ انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی‌ که صبح امروز در هتل اسپیناس‌ پالاس‌ برگزار شد، اظهار کرد: کنگره شامل 2 قسمت است و در 4 روز برگزار می‌شود که 2 روز نخست را به مباحث‌ مربوط به رینوپلاستی‌ ( جراحی زیبایی بینی) و 2 روز بعدی را به بادی‌ کانتورینگ‌ ( جراحی زیبایی بدن ) اختصاص داده‌ایم‌کنگره‌ رینو‌پلاستی‌ در آبان و کنگره بادی کانتورینگ‌ در بهمن ماه برگزار می‌شود.

 وی بیان کرد: این کنگره‌ بین‌المللی است و شامل هر 2 بخش‌ است. بشر همواره به دنبال زیبایی است و روز به روز‌ بر تعداد جراحی‌های زیبایی‌ در دنیا افزوده  می‌شود زیبایی حق هر شخصی است و ما نمی‌توانیم این حق را از افراد بگیریم‌.

لزوم جلوگیری از ورود افراد غیرمتخصص‌ به حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی

 رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران، افزود: متأسفانه امروزه شاهد ورود افراد غیرمتخصص‌ به حوزه جراحی‌های پلاستیک و زیبایی‌ هستیم. ورود افراد غیر‌متخصص به این حوزه صدمات‌ زیادی را بر افراد وارد می‌کند بنابراین ما انجمنی را با نام انجمن زیبایی تشکیل دادیم‌ که شامل 4 انجمن جراحان پلاستیک‌، انجمن گوش و حلق و بینی‌، انجمن درماتولوژی‌ و آکولوپلاستی‌ ( متخصصان چشمی که در حوزه زیبایی چشم فعالیت می‌کنند) است. تلاش انجمن زیبایی این است که از ورود افراد غیرمتخصص‌ به حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی‌ جلوگیری کند و انشاالله‌ که بتوانیم با کمک مسئولان وزارت بهداشت در این امر موفق شویم.

 بیژنی‌ تأکید کرد: ما چند روز پیش تعدادی از تبلیغات‌ غیرقانونی‌ در حوزه جراحی‌های زیبایی‌ را به صورت مکتوب به وزارت بهداشت ابلاغ کردیم تا هر چه سریع‌تر جلوی این معضل‌ گرفته شود افراد باید قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی نخست‌ به سایت‌ جراحان پلاستیک‌ و سایت متخصصان گوش‌ و حلق‌ و بینی‌ مراجعه کنند سپس در صورتی که از صلاحیت دکتر مطمئن شدند سپس برای انجام عمل زیبایی نزد وی مراجعه کنند و نوشته شدن عنوان زیبایی روی تابلوی برخی از پزشکان‌ ملاکی‌ بر داشتن صلاحیت آنها نیست.

وی درباره‌ بیشترین افرادی که به حوزه جراحی‌های پلاستیک و زیبایی‌ در سال‌های اخیر ورود پیدا کرده‌اند، گفت: متأسفانه‌ برخی از پزشکان عمومی، جراحان عمومی، متخصصان بیهوشی‌، تکنسین‌ها و حتی برخی از افرادی که پزشک نیستند نیز به این حوزه ورود پیدا کردند. هدف ما این است که بتوانیم هر چه سریع‌تر این مشکل را با همکاری مراجع مسئول حل کنیم.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران، عنوان کرد: متأسفانه امروزه شاهد این هستیم که برخی از افراد از شکایت‌های‌ در حوزه جراحی زیبایی سوء استفاده می‌کنند به این صورت که شکایت‌های آنها اصولی نیست و تنها سبب هدر رفتن وقت خودشان‌ و پزشک می‌شوند. بیماران باید قبل از انجام هرگونه‌ عمل زیبایی عوارض‌ عمل را از پزشک خود سؤال کنند و پزشک باید با دقت و حوصله‌ عوارض عمل را به بیمار تشریح کند زیرا اگر بیمار از عوارض عملش‌ آگاهی داشته باشد‌ راحت‌تر با آنها برخورد می‌کند.

 بیژنی‌ یادآور شد: پزشکان نیز نباید تنها با یک تا 2 جلسه فرد را عمل کنند بلکه باید جلسات متعددی را با بیمار بگذرانند‌ و پس از تشریح‌ عوارض عمل نسبت به جراحی فرد اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار